CO2-uitstoot 2025
In april is bij BWZ Ingenieurs de jaarlijkse audit uitgevoerd voor de CO2-prestatieladder. Door verdere elektrificatie van het wagenpark hebben we in 2025 t.o.v. 2024 50% minder brandstof verbruikt, een mooie stap voorwaarts. Wel zijn we daardoor meer stroom gaan gebruiken dan voorgaande jaren. We proberen de stroom die we zelf opwekken met de zonnepanelen bij ons kantoor zo efficiënt mogelijk te benutten. Per maart 2026 zijn we overgestapt naar een ander energieleverancier. We hebben al jarenlang 100% groene stroom, maar door deze overstap komt de stroom ook volledig uit Nederland, geleverd door Vandebron. We stoten daardoor gegarandeerd geen CO2 meer uit met ons elektriciteitsverbruik. Zo dragen we als BWZ ons steentje bij aan het tegengaan van klimaatsverandering.
Binnen onze projecten blijven we gericht op het leveren van duurzame advisering, goed voor onze planeet. We werken bij voorkeur met natuurlijke materialen, proberen transportkilometers in een werk te beperken en toetsen in onze ontwerpen de mate van duurzaamheid en circulariteit van de materialen die we in onze ontwerpen opnemen.
Meer weten over onze CO2-prestatieladder? Zie https://www.bwz-ingenieurs.nl/mvo/. Hier kunt u ook onze CO2-documenten inzien en downloaden.